loga_ue_ksow_fwz_prow

„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”
 Operacja współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Schematu II Pomocy Technicznej „Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich”  Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.

Instytucja Zarządzająca Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Operacja opracowana przez Fundację „Winiarnie Zamojskie”

W dniach 20-22 października 2023 odbyło się szkolenie „Marketing wina z własnej winnicy” w ramach operacji pn. „Marketing wina z własnej winnicy” realizowana przez  Fundację „Winiarnie Zamojskie” w partnerstwie z Lubelskim Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego w Końskowoli, Lokalną Grupą Działania na Rzecz Rozwoju Gmin Powiatu Lubelskiego „Kraina wokół Lublina” oraz Winnicą Wieczorków Paweł Wieczorek

W ramach szkolenia wykładowcy-eksperci w zakresie omówili szereg ciekawych tematów tj. Marketing winiarski – zakres aktywności winiarza, Plan marketingowy winnicy, Budowa i zarządzanie marką własną, Etykieta i butelka jako narzędzie sprzedaży (kreacja i przekaz), Błędy i kreatywne rozwiązania w komunikacji wizualnej winnicy, Profesjonalne przygotowanie i prowadzenie degustacji komentowanej, Strategia komunikacji on-line, Profesjonalna strona www, Charakterystyka serwisów social media (Facebook, Instagram, YouTube), Formy komunikacji w social mediach, Facebook i Instagram krok po kroku, Smartfon jako narzędzie do samodzielnej pracy marketingowej (filmiki, rolki ), Reklama w social mediach (Facebook, Instagram).

Dodatkowo uczestnicy mieli okazję uczestniczyć w warsztatach łączenia wina z jedzeniem (food&wine pairing) oraz degustacji komentowanej i oceny win.
W ramach szkolenia odbyła się również wizyta w Winnicy Winogrody, gdzie właściciel Ryszard Bojarski oprowadził uczestników po winnicy, następnie odbyła się wizyta w winiarni wraz z degustacją win i przystawek od zaprzyjaźnionych producentów .   

Projekt był realizowany w ramach Planu Działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 - Plan Operacyjny na lata 2022-2023.

Głównym celem operacji  było podniesienie poziomu wiedzy  i wymiana doświadczeń w zakresie nowych kierunków rozwoju obszarów wiejskich.

Udział w szkoleniu wpłynął na podniesienie wiedzy u 20 uczestników szkolenia z województwa lubelskiego z zakresu marketingu wina i  skutecznych narzędzi prowadzenia działań promocyjnych, która wpływa na konkurencyjność obszarów wiejskich i wspiera rozwój lokalnej gospodarki. 

Zostań Partnerem Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich 

Zarejestruj się na stronie www.ksow.pl

degustacja

dyskusja

grupa uczestników w winnicy

nazwa

produkty wina

produkty

uczestnicy w winnicy

wykłady 2

wykłady 3

wykłady 4

wykłady 5

wykłady